Ένα βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός είναι η μεταδοτικότητα. Ο τρόπος, δηλαδή, που μπορεί να μεταδώσει τις γνώσεις του στα παιδιά. Εξίσου σημαντικό όμως είναι η φαντασία και η διάθεση ώστε να καταφέρει, μέσω παιχνιδιού, να αποσπά την προσοχή των παιδιών και να τα κάνει να αγαπήσουν την μάθηση.
Οι παρακάτω ιδέες θα βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν παίζοντας... Χειροτεχνίες εύκολες που απευθύνονται σε όλους όσους ασχολούνται με παιδιά. Και φυσικά στους γονείς.
Μαθαίνουμε τα χρώματα
Με χαρτόνι, ψαλίδι/κοπίδι, χρωματιστούς μαρκαδορους και πολύχρωμα μπαλάκια μαθαίνει το παιδί τα χρώματα. Πρέπει να ρίξει το κάθε μπαλάκι στην αντίστοιχη τρύπα.
πηγή
χαρτόνια, ταινία διπλής όψεως, μπολ, χρωματιστά πομ-πομ ή μπαλάκια. Κολλάμε στον τοίχο τα χαρτόνια με την ταινία (σε κυλινδρικό σχήμα) και το παιδί ρίχνει το μπαλάκι στο σωστό χαρτόνι ώστε να πέσει στο αντίστοιχο μπολάκι
|
πηγή |
Φτιάξτε ένα ουράνιο τόξο και αφήστε το παιδί να τοποθετήσει τα πομ-πομ πάνω σε κάθε χρώμα.
πηγή |
πηγή |
ανοίξτε μια σχισμή σε κάθε πολύχρωμο τάπερ και το παιδί θα προσπαθεί να ρίχνει μέσα τα χρωματιστά κουμπάκια.
Μαθαίνουμε την αλφαβήτα
πηγή |
Σε πιατάκι μιας χρήσεως μαθαίνουμε το αλφάβητο
πηγή |
με γλωσσοπίεστρα αντιστοιχούμε κεφαλαίο-μικρό γράμμα
πηγή |
λευκά κουταλάκια για τα κεφαλαία γράμματα και διαφανή για τα μικρά
πηγή |
με πλαστικά καπάκια μαθαίνουμε την αλφαβήτα!! Βάλτε τα καπάκια ανάποδα στην σειρά, με τα γράμματα από κάτω. Γυρίστε ένα ένα (μαζί με το παιδί) και ενθαρρύνετε το παιδί να φωνάζει δυνατά το κάθε γράμμα που αποκαλύπτεται. Με τα καπάκια σχηματίζουμε και λέξεις.
πηγή |
Φτιάξτε πολύχρωμα ταμπελάκια με τα γράμματα της αλφαβήτου. Μικρο-κεφαλαίο γράμμα με το ίδιο χρώμα. Σηκώστε ένα ταμπελάκι και αφήστε το παιδί να σας πει πιο γράμμα είναι. Μετά ενθαρρύνετέ το να αντιστοιχίσει και το μικρό γράμμα. Στο τέλος ρωτήστε τι χρώμα έχει το ταμπελάκι.
Μαθαίνουμε τους αριθμούς |
πηγή |
το παιδί πρέπει να φτιάξει την σαρανταποδαρούσα με τους αριθμούς
πηγή |
χρωματιστές κουκκίδες με γκλιτερ κόλλα!! Πόσες κουκκίδες υπάρχουν σε κάθε ξυλάκι;;
πηγή |
μετράμε τις πεταλούδες... λέμε και τα χρώματα!!
πηγή |
βάζουμε μήλα πάνω στο δέντρο, τα μετράμε και βάζουμε τον αντίστοιχο αριθμό στον κορμό του. Ή και το αντίστροφο.
πηγή |
μετράμε τα αερόστατα
πηγή |
πόσα πέταλα έχει η μαργαρίτα μας;;
πηγή |
8 ποδαράκια έχει το χταπόδι... αντίστοιχες χαντρούλες σε κάθε ποδαράκι και αφήστε το παιδί σας να τις μετρήσει
Με έμπνευση και φαντασία δημιουργήστε τις δικές σας παραλλαγές προσαρμοσμένες στα μέτρα σας και κάντε την μάθηση...παιχνιδάκι!!
Πόσο όμορφες εμπνεύσεις γιά όσες έχουν μικρά παιδάκια ή εγγόνια!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή