27/3/17

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΚΑ ΜΑΡΤΙΟΣ 2017..."ήμουν και εγώ εκεί"







Αυτή την φορά είχα πει πως θα καταφέρω να επισκεφτώ την Χειροτέχνικα... την μεγαλύτερη γιορτή χειροτεχνίας που έγινε στην Helexpo Αμαρουσίου. Οι αναλυτικές οδηγίες που είχαν δοθεί από τους διοργανωτές, ως προς το πώς θα φτάσω εκεί, ήταν κατατοπιστικές ακόμη και για κάποιους σαν εμένα που δεν γνωρίζω πολλά από Αθήνα. 


Στην είσοδο της έκθεσης, όπου βρέθηκα χθες, (στο ισόγειο του κτιρίου) με υποδέχτηκαν τρία ευγενικά και χαμογελαστά παιδιά. Πήρα το εισιτήριό μου, το πρόγραμμα και αφού φόρεσα το κίτρινο βραχιολάκι της χειροτέχνικα στο χέρι, σκέφτηκα "Ναι, είμαι και εγώ εδώ" και ανέβηκα με τις κυλιόμενες να γιορτάσω με τους υπόλοιπους. Παντού μεγάλες αφίσες με το πρόγραμμα των σεμιναρίων και των παρουσιάσεων ανα ημέρα. όλα οργανωμένα! Η χαρά μου ήταν μεγάλη, όπως ένα μικρό παιδί που επισκέπτεται το λούνα παρκ. Και εκεί μέσα όλοι νιώσαμε παιδιά!

Πρωταγωνιστούσαν όλες οι αισθήσεις... παντού χρώματα, αρώματα, γεύσεις, υφές, ήχοι... και δεν ήξερα από που να ξεκινήσω! 

Οι πάγκοι των εκθετών γεμάτοι υλικά, κατασκευές με μεράκι και μπόλικη φαντασία! Χώροι όπου μάθαινες να φτιάχνεις τις δικές σου δημιουργίες, με την καθοδήγηση του ειδικού, και έβλεπα άτομα όλων των ηλικιών να έχουν σηκώσει τα μανίκια και να ζουν τον δικό τους μαγικό κόσμο της δημιουργίας. που μετά έπαιρναν στο σπίτι τους, να τους θυμίζει την συμμετοχή και την προσπάθειά τους σ'αυτην την γιορτή.  Όλα τα είδη χειροτεχνίας και όλες οι τεχνικές μπροστά στα μάτια μου!! Decoupage, πλέξιμο, ραπτική, αργυροχοΐα, τεχνικές παλαίωσης αντικειμένων, κατασκευές σε ξυλότορνο, scrapbooking, τεχνική μακραμέ, κεραμική, patchwork, δημιουργίες από τσιμέντο, πολυμερή πηλό, quilling... ο,τι μπορείς να φανταστείς το έβλεπες και το μάθαινες εκεί.

Υπήρχαν επίσης χώροι παρουσιάσεων νέων υλικών, τεχνικών και κατασκευών. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν πρόθυμοι να σε βοηθήσουν και να λύσουν κάθε απορία σου. Στην διάρκεια της βόλτας μου στον έκθεση, ο γνώριμος ήχος των ραπτομηχανών με οδήγησε σε έναν μικρό (επίσης ανοικτό σε όλους) χώρο όπου γυναίκες επιδίδονταν στο ράψιμο με μεγάλη μαεστρία. Και εκεί που σκέφτομαι "πόσο θα ήθελα και εγώ να ήξερα να ράβω" βλέπω μπροστά μου έναν άλλον πάγκο με μια μεγάλη αφίσα που έγραφε " μάθε να ράβεις με την ραπτομηχανή σου". Αυτό είναι για μένα λέω... σεμινάριο ραπτικής από το σπίτι μου, τις ώρες και τις μέρες που θέλω εγώ. Το μόνο που θα έπρεπε να κάνω (όπως έγραφε στην αφίσα) ήταν να μπω στο mathenaraveis.gr για να δω τις λεπτομέρειες.

Για τους πάγκους των εκθετων τι να πρώτο πω ;; όποιο είδος χειροτεχνίας και αν σε ενδιέφερε, όποιο υλικό και αν ζητούσες θα το έβρισκες εκεί. Κορδέλες, χάντρες, μεταλλικά αντικείμενα διακόσμησης κατασκευών, χρώματα, κόλλες, υφάσματα, κεριά, αιθέρια έλαια, ζαχαρόπαστες, ξύλινα αντικείμενα και κουτιά σε όλα τα μεγέθη, νήματα, φελιζολ σε διάφορα σχέδια και μεγέθη, α' ύλες για κατασκευή σαπουνιων, υλικά για ζωγραφική-αγιογραφία, περιοδικά χειροτεχνίας, χειροποίητα είδη με διάφορες τεχνικές, μεταξωτές κλωστές και κουκούλια μεταξοσκώληκα για δημιουργία κοσμημάτων...

Είδα γνώριμα υλικά που έμαθα τους σωστούς τρόπους χρήσης τους αλλά είδα και καινούρια υλικά. Όσες φορές και αν έκανα τον γύρο της έκθεσης, πάντα ανακάλυπτα κάτι καινούριο. 

Μπήκα μέρα και βγήκα νύχτα .... και πάλι δεν μου έφτασε. 

Και οι συμμετέχοντες δεν ήταν μόνο από τον νομό Αττικής άλλα και από Θεσσαλονική, Σουφλί, Λαμία, Θήβα.

Όταν φόρεσα το βραχιολάκι στην είσοδο ένιωσα σαν νεογέννητο που του βάζουν στο μαιευτήριο το βραχιόλι με τα στοιχεία του. Φεύγοντας διαπίστωσα πως δεν ήταν τόσο περίεργη αυτή μου η σκέψη... γιατί υπήρξε γέννα... γεννήθηκαν νέες ιδέες και νέες τεχνικές που κουβαλάω ως εφόδια για τις επόμενες δημιουργίες μου.

Ελπίζω στην επόμενη χειροτέχνικα να είστε εκεί όσοι δεν μπορέσατε αυτή την φορά...


Και επειδή μια εικόνα= χίλιες λέξεις....












































Ευχαριστούμε ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΚΑ !!! 




σημείωση:
οι φωτογραφίες "τραβήχτηκαν" με άδεια που ζήτησα από τον κάθε συμμετέχοντα χωριστά (όπως ένιωθα ότι έπρεπε να κάνω), παρόλο που κανείς τους δεν αρνήθηκε...
Επίσης, όλο το άρθρο είναι αποτέλεσμα προσωπικής εμπειρίας και εντυπώσεων και η σύνταξη του δεν έγινε κατά παραγγελία.










2 σχόλια:

  1. Δεν κατάφερα να πάω αυτή τη φορά. Σ'ευχαριστώ που έστω για λίγο με ταξίδεψες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είστε καλα!! Την επομενη φορα, πρώτα ο θεός, θα πάμε γκρουπ χαχα

      Διαγραφή